söndag 22 juni 2008

Just nu så är det sömnad som gäller. Min dotter har ju vuxit ur sin "viktorianska klänning" och då det är High chaparall snart som gäller så behövde hon en ny. Hittade inte mitt mönster så jag fick rita och klippa lite på måfå och sy ihop.
Här är resultatet, fast det ser lite löst ut i midjan fortfarande då jag inte fixat knäppningen på överdelen än.
Hatten skall även den sättas fast på ett bättre sätt när man satt upp håret bättre. En liten påsväska blev det också.
Jag har ju redan några klänningar, men är ändå väldigt sugen på ett klarblå/svart saloongirlklänning. En sån där som är lång bak och kort där fram och har korsettliv till. Hm....4 dagar kvar till vi reser, och jag har inte ens tyg så det räcker och massor annat att göra inför resan. Men vem vet? Kanske dyker upp en bild på nåt sånt också vartefter *ler

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så gulligt det blev. Hoppas att få se din kreation sedan.

Milla sa...

du e utmanad i min blogg, kolla där ;-)