söndag 1 augusti 2010

Två små blöjtårtor och pooluppdatering

Fick beställning på två små enklare blöjtårtor som jag har roat mig med att göra idag :) Den gröna innehåller en badgroda och "unge", en badsvamp som faktiskt är grönare än blå ;-), en dekornapp, en grön plastsked, en tjock gosig babypläd i klara färger och blöjor förstås.

Den blå innehåller en badnoshörning med "unge", en haklapp, blå frottetvättlapp, plastsked, dekornapp och en tunnare blå babyfilt.

Nu ska jag bara slå in dem i cellofan så är de klara för leverans :)

En liten uppdatering om poolbygget.
Maken har öst igen allt på utsidan samt satt fast trappen. Murat ett "sidostycke" där poolpump och sånt ska stå. Här har han precis gjort färdigt så han kan gjuta det översta stycket och det sysselsätter han sig med just nu :)


I fredags påbörjade jag mina sista tre semesterveckor och redan nu på måndag morgon så bryts den och jag får hoppa in och jobba igen...Svärfar fick en liten infarkt och kommer inte hem på några dagar. Tredje ambulansfärden på 5 veckor (Svärmor, maken och nu svärfar), så nu får det räcka tycker jag! Tack o lov mår ju samtliga skapligt idag.

Har även städat av mitt skrivbord och kanske, kanske så infinner det sig lite scraplust vartefter ;-) Det brukar göra det när man har städat av det ordentligt :D

Hoppas ni har det riktigt bra!
Elisabeth

2 kommentarer:

Lotta sa...

Haha...blöjtårtor...så sött. Har jag aldirg sett innan....men guud så fint:)

Maiden sa...

Superläckra tårtor!! :-)
Kram