onsdag 8 oktober 2008

Julask

Att dekorera tändsticksaskar är inte något nytt, men jag har ändå sett en variant som jag inte har gjort förut.

Du behöver, dubbelhäftande tejp, stämpel, något att färglägga med (jag har använt promarkers) en scalloped sax, stämpeldynor, band, tändsticksask (jag har använt mig av mellanstorleken här) röd och vit karton samt ett mönstrat papper och en brad. Stämpla ditt motiv på det vita pappret och färglägg. Limma eller fäst det med tejp på det röda pappret. Klipp scalloped kanter med saxen.

Mät ut två bitar av det mönstrade pappret i samma storlek som asken, fäst dem på det röda och klipp med scalloped sax. Chalka/färga kanterna med vitt.

Jag har även klippt ut en scalloped liten bit och skrivit eld på med vit sakurapenna. Fäst bitarna där du vill ha dem.

Töm asken på stickorna och gör hål för en brad. Fäst banden som bilden visar.


Klart! Och så här blev min ask.



Visa mig gärna din.

Lägg den gärna i en cellofanpåse när du skall ge bort den.

5 kommentarer:

Eleonor sa...

Vad snyggt! Och det passade utmärkt med lite inspiration eftersom jag lovat dottern att vi ska dekorera tändsticksaskar ikväll. :-D

Anonym sa...

Åh va snyggt, perfekt present!

Anonym sa...

Snygg ask.

Anonym sa...

Du är så påhittig!! Detta ska givetvis oxå testas, nu ska jag på spaning efter pro markers. Hittade ett ställe där de sålde i set, men får se om det är några bra färger =)

Anonym sa...

Så gullig ask. Jag har inte hunnit med något idag. Jobbade hela dagen.