onsdag 8 oktober 2008

Kom ihåg i julstressen!

En annan lättgjord välbehövlig sak i julstressen är ett komihågblock.
Du behöver ett litet postitblock, valfri cardstock alternativt nån kartongbit som du limmar på ett mönstrat papper för mer stadga, band, tejp/lim, brads, något att chalka kanterna med.
Börja med att mäta ut hur stort papper du behöver. Det ska vara lite bredare än postitblocket och nå runt och överlappa varandra.
Biga och vik kanterna. Klipp en snygg kant till den övre delen och chalka. Fäst postitblocket i mitten och gör hål för brads och fäst bandet med dem på den nedre fliken.
Jag har valt att sätta en enkel scallopt skylt "kom ihåg", men man kan sätta nåt fint stämpelmotiv och övriga dekorationer på.


Klart!
Jag återkommer med en annan variant så fort jag fått tag på ett postitblock till :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ALL inspiration!!

Anonym sa...

Ja så kan man också göra. Ska bli kul att se vad du hittar på med det andra blocket. :)

Anonym sa...

HEJ! Tack fö kommentaren hos mig! Jag använder både Marabous mörka choklader och kan tipsa att Willys 70% Choklad med Päron är riktigt gott för ca 12kr. Jag låter papperet sitta kvar ocj gör ett fodral som går att ta av och återanvända.Tack för alla tips du lägger här på din egen blogg, här finns lite kul att inspireras av!