måndag 27 april 2009

Tutorial på minikalla

Har sett många använda dessa söta minikallor på både kort och lo´s. Naturligtvis var jag tvungen att prova att göra en själv. Så här kommer en liten tutorial :o) Många gånger så klipper jag ju bort själkarna på minirosorna och här har jag böjt den lite i toppen och doppat den i gul färg. Hobbylack, men det går säkert likabra med akrylfärg om du har det. Klippte en form av ett avlångt hjärta av en pytteliten bit akvarellpapper som jag valde för att få lite struktur i blomman.



Rulla pappret lite för att få det att mjukna samt böj ut toppen lite. När jag har fäst den runt själken så har jag rullat snett uppåt som bilden visar.


Nu är det bara att plocka fram blomstertejp. Har inte du heller någon? ;-) Jag klippte mig en liten liten ränga av ett grönt tunt papper och limmade fast i skarven.


Så här blev min lilla kalla...för det är väl så de heter? :-o


Så har jag fått en jättesöt award av rara Alex :o) Tack snälla du! Jag vill ge denna vidare till:
Nu är det promenad i det vackra vädret som gäller :-)
Hoppas ni alla har en härlig dag i solskenet!
Elisabeth

19 kommentarer:

Lena50 sa...

Åh, vad fin den blev, ja dom är jättesöta dessa små kallor.
Vad gulligt av dig att visa oss andra, måste testa det...:)
Ha en skön dag i solen!!!!!/Lena

Karin sa...

jaa, va fint det blev! Detta måste jag bara testa! jag älskar callor!! =) TACK för att du delar med dig!

kramkram!!

Anonym sa...

fiffigt och inte såg det svårt ut heller.

Lotta sa...

Men så smart! Nu ska här göras kallor. Tack för en jättebra tutorial.

Veronica Tingvall sa...

Den blev superfin, vilket bra tips, tack för det.
Kram/Veronica

cia sa...

Tack så mycket!
Ska genast hem och prova:-)

Maja Stokk / eyovine sa...

Men vilken söt liten kalla!!! *imponerad* att du bara kommer på såna saker =).... måste genast skrivas ner...

Kram Maja

Susanne sa...

Så fin den blev!! Tusen tack för inspirationen. Måste genast testa själv.

Kram
Susanne

Linn sa...

Såå fantatsisk TUSEN takk for at du deler et slikt gullkorn av en tutorial! Dette mååå testes med en gang hihi!

Carolines Vita vingar sa...

Vad fin den blev!Så smart! Det här måste jag prova! Tack för att du delar med dig!

Kram Caroline

lillis70 sa...

Så fin kalla! Det ska jag lägga på minnet och testa när jag får en stund över!

Iren sa...

Wow what a lovely way to do this lovely cala flower! Thanks for sharing it!

Hugs

Ulrika sa...

Jättesöt kalla! Tack för att du delar med dig av så bra tips!

Unknown sa...

Åh, så underbar! Tack för inspirationen!

catz sa...

Thank you so very much!! So sweet to give me the award.....I appreciate it very much!! And by the way, I love your blog....I will be back often!! Teresa

Tesa/Therese sa...

Den blev jättefin, tack för tipset! Kram

Hanne sa...

Tusen takk! Dette var et veldig godt tips!
Hanne

Yoli design sa...

strålande bettan strååålande...

Tanja sa...

Oh wow, this is sooooooo fantastic!
I also have to try it!
I love callas :o)