tisdag 16 november 2010

Scrappad ask, på G och jag VILL HA!

Har suttit och pulat med denna tändsticksasken hur länge som helst. Ser lite ut som ett nybörjaralster tycker jag, men det beror nog också på bristen av bra material att jobba med ;-)
Nu har jag använt inte mindre än 3 st av dessa ljuvliga vintagebilder som jag köpte och jag är redan så rusktigt trött på dem så det är inte klokt :-D Det var roligt att skära itu dem, men sen då?
Lika trött är jag på notpapprena, så det blir nog inte så mycker mer scrappat för mig...men... ...en sak till har jag påbörjat och då har jag "stulit" lite material från gamla alster som jag inser att jag ändå kan göra mig av med. Kastade ju nästan allt jag gjort (förutom kort och lo´s) men några få saker sparade jag...tills nu ;-)
Har påbörjat en julig vimpel i mer vitt...går lika sakta med den för jag letar runt i huset efter lämpliga material att använda på den :-D En liten tjuvtitt får ni dock :-)

Just nu känner jag sååååå mycket för att göra om sååååå många rum! Barnas rum "behöver" bli tonårsrum. Och jag är så påverkad av alla byggprogram man ser på tv :-o så jag vill göra om överallt! Och så vill jag ha en ny säng..en rund! Det skulle vara häftigt, fast jag undrar om man ligger så bra i dem igentligen ;-)
Behöver verkligen en jättevinst på Lotto för att kunna genomföra allt jag vill, men det är ju en annan femma ;-)
Häromdagen satt vi upp en sån här glasblocksvägg i ett badrum och både jag och maken gillar den typen av "sten". Vill bygga en egen vägg istället för de duschväggar vi har nu. Vill ha som en båge med ingång och så en båge från andra hållet också...om ni förstår mitt svammel =D
Våra soffor är på upphällning och jag vill ha en modärnare soffa med mer plats, ungefär som den här, men divan i båda ändar och så ska det helst vara rundat hörn istället för så rakt som på bilden. :-)


Så har vi ju mer i vardagsrummet vi vill göra...tapetsera om tex. När vi byggde var det ju bråttom eftersom vi flyttade in i ett "ruckel" och renoverade på plats. Satsade då på ljust gula tapeter i vårt stora vardagsrum då vi har ett mörkt rum innan, men det har vi ju tröttnat på nu.
Dessa tapeter eller liknande skulle vi vilja ha :-) (klicka på bilden så kommer du till tapetshopen)
Vi har ju dubbla fönster mot framsida, två fönster plus altandörr på långsidan och halva vardagsrummet mitt emot är öppning in till ett annat rum....så det kan ju inte bli så fasligt mörkt ;-)

Nu är ju då frågan ang det där med storvinst på Lotto...hm...ska jag lägga mina pengar på lottokuponger och hoppas på storvinsten eller spara ihop till det jag vill ha?
Svårt val ;-)
Men det är väl bara börja snåla och spara för någon storvinst lär man väl aldrig få ändå :-D

Önskar er alla en härlig vecka!
Kram Elisabeth

Inga kommentarer: