fredag 13 mars 2009

En liten box med rosor!

Ännu en gång har jag hittat inspiration i Annikas blogg, hon jag hittade tagkortet hos :-) En liten ask i nästan samma form som tagkortet fast lite smalare.
Dekorerad med småblommor, tyll och en större blomma som jag fick från Nettans idag. Tack nettan, supersöta blommor! (Vinst för att jag vann scrappiz februariskiss) Från sidan samt på väg att öppnas. Har gjort hål längst fram på locket och satt en öljett, sedan har jag satt dit hänget genom att sätta en större pärla överst och sedan trä smyckestråden genom och göra fast i hängena. Lite pilligt....
Runt kanterna på både ut och insida har jag satt en rosagrön spets.

En närbild, samt hur asken ser ut inuti :) Har gjort en ficka av det gröna pappret och satt i en tag. Som är väldigt enkelt dekorerad med bara chalkade kanter och lite swirls stämplat runt kanten.
Några blommor inuti kan väl inte sitta ivägen heller tycker jag. En stämpel med texten "Jag älskar dig" på botten.

Om ni tyckte jag lagt ut väldigt många småbilder idag, så är det ingenting mot det jag tänker lägga ut på söndagkväll :-) Men då går det i färgerna svart, vitt och vinrött ;-) och handlar om förvaring.
Hoppas ni alla får en underbar kväll och en kreativ helg!
Tack för alla rara kommentarer ni ger! Ni gör min dag! Min kväll! Och ni gör mitt humör så himla mycket bättre! :-)
Tack!
Elisabeth

18 kommentarer:

~ Sophia ~ sa...

Det här var bara bland det snyggaste jag sett på länge!!!

(Den asken skulle jag allt vilja kika närmare på hur man gör.)

Kram!

ZozzosLiv sa...

Åååhh så vacker!!!Skicka den hiit!!;-) i love it!!kram

Miss Goldie sa...

Ja, den var verkligen superfin! Jag vill också kunna göra så fina saker. Hur hinner du med allt????

Karin sa...

WOW!! Sååå läcker.. & vad är det jag ser?!? Roooosa!? Riktigt, riktigt läckert! =)

Hoppas du får en härlig helg!

kram K.

Iren sa...

For en lekker eske!

Klem

Vixen sa...

Vilken vacker ask! Precis som din aövriga alster i din blogg!

Pernol sa...

Sååå vackert!!! Det var det snyggaste jag har sett!!!!!!!
Kan du inte visa i bloggen hur man gör?
kram
Pernilla

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vilken underbar ask! Kul atts e dekorationerna inuti också!

Ser framemot nästa ögongodis! =)

Trevlig helg!
/ Angelica

Tina b. sa...

Dear Elisabeth, thanks a lot for your visits and your good wishes. I love your box, it is so romantic...very, very nice work!
Yes, I think we meen the same eggs from the big "birds" ;-). I want to have one or two more, but most they have a high price.
Also a nice weekend
Hugs Tina

Anonym sa...

Fantastikt fin ask!! Älskar formen, färgerna och dekorationerna. WOW!

Carola sa...

Åh så bedårande vacker ask!

Anonym sa...

heeej tjejjn...
vilken underbart feminin och romantisk ask... Gillar massor... :D

Hur går det för dig nu, är du DT någonstans? Lixom bara väntar på att du ska få uppdrag av någon.
:D hihi (fast du kanske inte vill, vad vet jag! hehe) :P

Kraaaaaaaaaaam

Carina sa...

Otroligt vacker ask!! Halkade in i din blogg på ett bananskal, en blogg jag kommer att titta till fler gånger... Ha det gott!!

the80sme sa...

Åh vad vackert! :)
Otroligt va duktig du är!
Ha en toppen helg!

Anonym sa...

Åh, du gär så fina grejer, tittar in här varje dag fast jag är så dålig på att kommentera.
Har du gjort själva asken själv eller har du använt en färdig?
ninaerica

Anonym sa...

Va fint det blev. Ska bli kul att se det du ska lägga ut imorgon.

DonnaMundinger sa...

Just beautiful as is all of your work. Thanks for leaving a comment on my blog and listing it on your sidebar. Good luck with the blog candy.

xxD (P.S. I'm half Swedish. My mom's maiden name was Anderson. Wish I new how to speak it though.)

BellaMio sa...

Åh, säger jag bara!! Så romantisk!!
Verkligen min stil, gillar mycket...

Tack för titten :)