tisdag 5 maj 2009

Tänker på dig kort!

Har gjort ett tänker på dig kort. Provade att göra en avlång variant denna gång och dubbelvek ett 8"*8"papper på mitten. Har använt utstansade fotohörn som jag chalkat i kanterna. En stor metallbrad i form av en knapp hittade jag i gömmorna också...men jag har ingen aning om vad det är för märke.
Ett hjärta som jag klippt på frihand av ett ljust brunt papper.(har klippt ett gäng likastora när jag väl fick till formen) limmade det sedan på mörkare brun Cs och klippte med scalloped sax. På detta har jag stämplat med en clearstamp och chalkat kanterna. Wellpapp, chalkad förstås, småblommor, diverse blad och notpapper. Har också utstansad nyckel och nyckelhål i ljust grå, som jag chalkat och sedan embossat med clear.

Måste skaffa minibokstäver för jag har ju bara stora. Texten fick därför bli handskriven igen :-o

Mulet grått och trist :(...Igentligen borde jag ju vara glad för jag slipper ju gå ut och vattna vårt nya trädgårdsland ;-)
Nu har kalaset nästan städats bort...bara ballongerna hänger kvar. Men det gör väl inte så mycket, för om en vecka är det dags igen...då blir min grabb FJORTIS! Hur gick det till? Jag som fortfarande bara är 25 :-o
Sitter och tittar på ett gäng genomskinliga askar jag har i form av kortleksask...vill ta vara på dem genom dekoration, men vet inte riktigt vad jag ska göra med de....Kanske ni har några tips?
Hoppas ni har en riktigt härlig dag!
Elisabeth

5 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Jättefint! Fint med mörka, murriga färger på ett sånt kort.

Cyllan sa...

Så många härliga detaljer du pysslat till på ditt fina kort. Snyggt!

ZozzosLiv sa...

Härliga detaljer och ett jäätte vackert kort!!!!Krraaaam

E sa...

Jättevackert!

Pippin sa...

Fantastiskt vackra saker du gör. Knappbraden som du inte visste vad den kom ifrån har jag också, och har köpt dem från Panduro.