onsdag 11 november 2009

Anteckningsblock med ängel :o)

Har altrat ännu ett anteckningsblock och denna gång med ett stämpelmotiv från Sarah Kay.
En stor rosett av grått sidenband fick vara topp på boken. Så fort det nalkas jul så är jag sååå glittrig :o) Kan inte få nog och här har jag glittrat på stora blomman lite...
Har stämplat snöflingor och embossat dem med silvervitt fluff...och även kransen på den lilla ängeln fick sig en dos glitter ;o)

Jag längtar sååå efter julmånaden nu :o)
Är helt jultokig och ganska så traditonsbunden....tycker att alla som sätter upp adventsljusstakar och tänder dem före första advent förstör den magiska känslan just den första advent....bortsett från adventsgran och ljusstakar får inget annat komma upp före Lucia och HUR kan man bara klä granen långt innan jul??? Det gör man ju dagen före julafton ;o)
Det är "mina" traditioner :o)
Har du några du håller extra hårt på? Nåt som bara har sitt eget magiska datum?
Hoppas du har en superskön kväll!
Elisabeth


6 kommentarer:

Johanna/Nanna76 sa...

Härligt med glitter! Jättetjusigt!
Gillar inte heller att man tar fram adventstakarna och sånt innan 1:a advent. Och vi klär också granen dagen innan julafton. Fast måste erkänna jag har tjuvstartat julen lite, med glögg och pepparkakor.
Ha det bra!Kram

Pyzzlan sa...

Härligt block och stämpeln är ju bara för underbar! Jag har en viss förkärlek för just änglar. Roligt att höra att du också gillar julen - det är min absoluta favorithögtid också!

Therese sa...

Det är väl det bästa med julen, att man kan överdriva hur mycket man vill med glitter och ljus, utan att det nånsin blir för mycket :-D

Kan inte påstå att jag är lika traditionsbunden som du, jag har lyssnat på julmusik sen september! Men julpyntet sparar jag i alla fall till första advent och då åker allt fram :-)

Unknown sa...

Såååå fin! Och boken här nedanför är helt underbar och så otroligt kreativt gjort av dig!!

Anonym sa...

Eine wunderschöne Karte!
Liebe Grüße
Elma

Ann-Louise Strandlund sa...

Fin bok!
För att svara på din fråga om jultraditoner. Vi är/försöker vara klara med alla julbestyr som julpynt och julklappar till 1 advent coh efter 1 advent när alla springer runt och stressar och köar kan vi få mysa av julen och känna att den kommer i antågande. Gå våra julpromenader och se hur folk mer och mer pyntar och få känna julstämingen i HELA lägenheten. Det är våran avkopplingen på året. :)