söndag 31 oktober 2010

Vintage gåvopåse

Har provat på att sy och dekorera en gåvopåse i vintagestil. Duger väl för att vara första försöket, men jag måste nog göra några till ;-) Himla kul var det att göra något "annat" pyssel och min symaskin kommer ju alldeles för sällan till användning nu för tiden.

Sydde den av vanligt vitt bomullstyg och dekorerade med lite allt möjligt jag hade i gömmorna...bred spets, rosa rosor i olika storlekar, ett metallspänne, lite pärlor samt tyll och sidenband. Igentligen skulle det ha varit en dekorativ kant längst upp, men jag gjorde den för smal för att nå runt symaskin, men nästa gång så :-)

Helg!
Ja, som vanligt har tiden bara rullat på! Det mesta av tiden har gått åt till att städa och tvätta så huset håller sig skapligt en vecka till :-) Lagat en del mat så det finns att ta av i veckan när man kommer hem och är trött men ändå behöver fixa till lite käk.
Det har varit disco för mellantjejen och en kompis har sovit över här en natt och nu sover hon över där. Och när en åker iväg så kommer nästa kompis och vill sova över hos grabben istället...Det är ju dumt att umgås på dagtid :-)
Men å andra sidan, jag är bara glad över att de vill vara hos oss. Risken är ju annars att man inte får se sina tonåringar så mycket.
Och så har ju lilltjejen börjat leka med kompisar också sen en tid tillbaka och det är ju inte så lätt alla gånger när man bara är fyra år =D Det är ju lite skillnad att vara på dagis med alla kompisar än att vara hemma med dem. Kan ju lixom inte bara gå ifrån då om man tröttnar på varandra =D. Idag har jag med andra ord tillbringat en hel del tid med att försöka sysselsätta två gulliga fyraåringar med allt från att bygga lego, göra geggamojamat i lekstugan (i plast) samt göra trolldeg. De är ju för söta de små :-)
Hoppas ni har haft en härlig helg!
Kram Elisabeth

3 kommentarer:

Laila sa...

Jag tycker påsen är så jätte vacker! Önskar jag kunde sy. Men jag och en symaskin lär aldrig bli kompisar! ;-)

Karin sa...

Vilken underbar påse! Jättefint med det rosa.
kram kram!

Anonym sa...

So pretty and delicate. Thanks so much for visiting my blog, it made my day!