fredag 27 februari 2009

En låda till färdiga kort.

Kom på när jag satt och plockade att jag behövde nånstans att ha mina färdiga kort. Bra lådor har jag ju till det, men de är ju inte vackra ;-)
Altrade därför en låda genom att klä in den i ett papper jag hade som jag tycker är fint, men svårt att scrappa med. Dekorerade framsidan också och den blev så här :-) Närbilder förstås :-) Använt mina älskade småblommor igen. Förstår inte hur jag någonsin har kunnat leva utan dem...Lite utstansade swirls, bling och stämplat lite i nederkant på "skylten". Hade inte bokstäver så det räckte till "bettan" så de gjorde jag själv...

Hela lådan med kort i. I bakgrunden syns min korg med småblommor. Den står längst fram på skrivbordet :-)
Bara att bläddra fram och plocka åt sig ett passande kort om man behöver :-)
Nu är det kväller och mer pyssel blir det en annan dag. Måste ju få helt ordning också men det är så roligt att scrappa när man helt plötsligt har plats för det :D
Kram till er!
Elisabeth

27 kommentarer:

Yvonne sa...

Urtjusigt =))
Ha en trevlig helg!
//Y

Tiggy sa...

Så himla fin! Vilken smart idé, liftvarning på den. :P

Anonym sa...

Så underbar låda!

Har också tänkt göra en låda till mina kort, men jag har ingen plats för den än. Det blir ett projekt jag får göra när mitt pysselrum är klart. NMu ligger korten och trängs med en massa andra pysselsaker och verktyg.

Lotta sa...

Så fiin!!! Helt underbar. Ska åxå fixa till min låda som jag har kort i, bra att få lite inspiration här:)

MalinL sa...

Otroligt smart och vacker låda!! Vad är det för låda du har använt dg av?

Pernol sa...

Jättefin låda!!! Jag gillar verkligen dina småblommor! vad för slags låda har du använt?

kram
Pernilla

Unknown sa...

Superfin, riktigt inspirerande

Miss Goldie sa...

Jättesnygg låda! OCh vad många färdiga kort du har :-0 Själv gör jag dem bara vartefter de behövs, men det vore ju jättebra att ha ett lager med färdiga kort!

Alex sa...

ahh så fint!!! men lådan måste ju göra rättvisa för alla vackra kort som får ligga i den ;-)

Camillha sa...

Jättefin!
Samma fråga som Pernol:
Vad är det för låda i grunden?
Härliga blommor!!!

ZozzosLiv sa...

Så underbar låda...Håller så med, med Alex:-) Kram

Ammi sa...

Så snyggt, och praktiskt :-)

Mamma Anka sa...

Helt underbar låda!
Du är så duktig!//Ankmor-FL

LissM sa...

Så stilig(",) vakker!!! Kanskje det at men skulle prøve seg på en slik(",)

Tuuusen takk for inspirasjon:)
Og riktig god helg(",)

Maja Stokk / eyovine sa...

snyggt!! Ser så trevligt ut... borde också göra nåt liknande... nu kastas bar korten ien ful kartong...

Anonym sa...

Vad ska man säga... gorgeous som vanligt! Var hade du hittat de små blommorna? Tänker nämligen lifta dem så fort budgeten tillåter, bara älskar dem!

Anonym sa...

Sv: Tack för ert gulliga grattis i samband med vår dotterns födelse :) Kram

Anonym sa...

Vet du... jag blir lika glad varje gång du skrivit en kommentar hos mig! :-) Nybörjaren i mig skriker efter självförtroende o berömm :-D Maken är ju inte av den sorten som visar överdrivet mkt i känsloutbrott ;-) "Ja, men vad vill du att jag ska säga? Det ser väl bra ut?" :-D

Anonym sa...

Hej! Snygg låda. Härligt att ha en scrap plats.

Kamilla sa...

ÅÅÅ vilken snygg låda du gjort och ååå dom är så fina dom små rosorna :D wonderbares ;)

Veronica sa...

Jättefin låda! Jag älskar också blommorna. Men din egna krokus är ju helt fantastisk! Jättefint gjord!

Du frågade om mitt hjärta som jag hade på kortet. Det är en Magnoliastämpel och jag har stämplat den på ett mönstrat papper.

Ha en skön söndag.

Karolina/karehed sa...

Vilken fin kortlåda du gjort! Gillar det vackra blomrankan :0)

Doris_Assar sa...

Va fint! :-)

Maria sa...

Dånar, villken jättefin ide och smart förvaring av kort och så snygt altrat.Du bjuder verkligen på massor av inspiration.
MAria

Anonym sa...

fin låda med dina kort i :-) har du endats lim o vad för lim när du altra lådan med papper? Du är så duktig. Skulle också fråga hur du får de vackra avlånga ringarna omkring det uppstämplade motiven på dina kort? mvh vickan

Laila sa...

Jätte fin! Mycket snyggare att ha framme än nått annat gammalt...

Cornelia sa...

Lådan är helt enkelt ljuvlig!